17.10.2017r. dyżur nauczycieli klas IV- VII zapraszamy od 17 do 18.
Jesteś tutaj: Strona główna » Z życia szkoły » Zielona szkoła w Dusznikach-Zdroju

Zielona szkoła w Dusznikach-Zdroju

Klasy 5a i 6a wybrały się w dniach 06.05.2013 r.-11.05.2013 r. na zielną szkołę do Dusznik Zdroju. Oto, jak wspominają te chwile:
Dzień pierwszy
Nasza podróż była długa. Zanim dojechaliśmy do Domu Wczasów Dziecięcych w Dusznikach Zdroju, zwiedziliśmy kopalnię złota w Złotym Stoku. Dowiedzieliśmy się dużo o złocie: w jaki sposób je wyrabiano oraz ile waży. Przewodnik pokazał nam mapę tuneli, które miały łącznie powyżej 300 km. Usłyszeliśmy legendę o Gertrudzie szukającej swojego zaginionego męża. Zwiedziliśmy również skarbiec. W Parku Techniki Średniowiecznej pani przewodnik opowiedziała nam o urządzeniach, które w średniowieczu ułatwiały ludziom pracę np.: kierat, młyn deptakowy, studnia, dźwig ręczny. Dodatkową atrakcją był labirynt „strachu”, który prowadził prosto do „Chaty Kata. W końcu dojechaliśmy do Dusznik Zdroju.
Dzień drugi
Rano, po śniadaniu, udaliśmy się do świetlicy, gdzie obejrzeliśmy film o Muzeum Papiernictwa, dokąd później po-szliśmy. Wyrabialiśmy własny papier - jedna z kartek miała różowy kolor, a druga biały, ze znakiem wodnym. Dowiedzieliśmy się między innymi, że masa papierowa wyrabiana jest z wody, kleju i celulozy. Po południu wzięliśmy udział w wycieczce na Jamrozową Polanę, w Góry Bystrzyckie, gdzie znajduje się Centrum Biatlonu. Po drodze zobaczyliśmy chronione kwiaty takie jak: pierwiosnki, zawilce białe i żółte. Zmęczeni wróciliśmy do ośrodka. Wieczór spędziliśmy  na zabawie.
Dzień trzeci
Po śniadaniu wyruszyliśmy do Parku Narodowego Gór Stołowych. Gdy dojechaliśmy, weszliśmy do labiryntu Błęd-nych Skał, gdzie były kręcone sceny do filmu „Opowieści z Narnii-Książę Kaspian” Podziwialiśmy fantazyjne formy: „Skalne Siodło”, „Stołowy Głaz”, „Okręt”, „Dwunożny Grzyb”, „Kasa”, „Kurza Stopka”, „Długi Pasaż”, „Przesmyk Liczyrzepy” oraz „Furtka”. Później zwiedziliśmy Kaplicę Czaszek w Czermnej, gdzie ściany wyłożone były ludzkimi kośćmi. W drodze powrotnej mijaliśmy dom Wioletty Willas i przejeżdżaliśmy pod zabytkowym wiaduktem przypominający rzymskie akwedukty. Po obiedzie poszliśmy do Dworku Chopina. Słynny kompozytor odwiedził Duszniki, gdy miał 16 lat. W kościele pod wezwaniem Św. Piotra i Pawła, widzieliśmy ambonę w kształcie głowy wieloryba. Po kolacji poszliśmy na boisko, gdzie chłopcy rozegrali mecz.
Dzień czwarty
Pojechaliśmy do Bazyliki NMP w Wambierzycach, która jest nazywana „Śląską Jerozolimą”. Największą atrakcją tego dnia był zjazd na Letnim Torze Saneczkowym. Wróciliśmy zmęczeni i głodni. Po południu udaliśmy się do schroniska „Pod Muflonem”. W drodze powrotnej podziwialiśmy przyrodę Gór Orlickich.
Dzień piąty
Rano poszliśmy na ranczo „Panderoza”, gdzie jeździliśmy konno. Tego dnia w Dworku Chopina słuchaliśmy także koncertu młodych muzyków. Wieczorem oglądaliśmy piękną kolorową fontannę.
Dzień szósty
Podczas drogi powrotnej do Radomia zatrzymaliśmy się w Twierdzy Kłodzkiej. Zwiedzanie zaczęliśmy od tuneli minerskich. Jeden z nich miał tylko 90 cm wysokości. Podczas zwiedzania twierdzy wiele dowiedzieliśmy się o drastycznych metodach dyscyplinarnych. Później wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu! To był bardzo udany wyjazd!